המרכז הכלבני עמוס שיבולי - אלוף כלבים ופנסיון כלבים

יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

כיצד גידול כלבים עשויים למנוע מחלות של ילדים?


גידול כלבים עשוי להיות הכנה לקראת בואם של הילדים לעולם, אך מה קורה כאשר מחליטים להביא ילדים- האם להשאיר את הכלבים או למסור אותם לחברים? משפחות רבות מתלבטות לא מעט, אך בניגוד לחשיבה המקובלת בעבר כיום לפי מחקרים ניתן לראות כי כלבים תורמים רבות להתפתחות ילדים ואף מונעים מחלות כגון אסתמה או אקזמה.

  פרמטרים לגידול כלב בסביבת ילדים

על מנת לגדל כלבים בסביבת ילדים יש לשמור על סביבה אופטימלית כדי לאפשר לכלבים ולילדים לחיות בסביבה משותפת. כניסה של כלב הביתה נחשבת למאורע משמח במיוחד ,הן עבור הילדים והן עבור המבוגרים, אך יש להכין את הילדים לקראת בואו של בעל החיים הביתה.

·         הקפדה על הגיינה: כאשר מכניסים כלב הביתה יש להקפיד על הגיינה כלומר, לוודא שהכלב מטופל נגד קרציות וחרקים שונים שעשוים להזיק לילדים, וכן להקפיד על קבלת חיסונים בזמן.
·         אפשרות הפרדה: אמנם לכלבים יש השפעה חיובית על ילדים( הם מפתחים את הבטחון העצמי שלהם ומאפשרים להם לגלות סמכות) אך יחד עם זאת, לפעמים יש להפריד בין הכלבים לילדים על מנת לאפשר לאפשר לכל אחד מהצדדים להתפתח ולצבור כוחות. בכל הקשור לשינה ישנה אפשרות בה הילדים והכלבים ישנו באותו החדר, אך יש להפריד ביניהם על ידי גובה או מרחק.
·         היכרות בצורה הדרגתית: כאשר מביאים כלב הביתה חשוב מאד לערוך הכרות הדרגתית כך ששני הצדדים יוכלו לבחון את המתרחש. במידה ומתעורר קושי רגשי, ניתן להביא בחשבון את הנוכחות של אדם נוסף בחדר.

 איזה יתרונות בריאים מספק גידול כלב בבית

לפי מחקרים ילדים שנמצאים עם כלבים בשנה הראשונה לחייהם צפויים לסבול מפחות מחלות, זאת בהשוואה ילדים שאינם גדלים בסביבת כלבים. כמו כן, ילדים שגדלים בסביבה של כלבים צפויים לסבול פחות מדלקות אוזניים המצריכות לעיתים שימוש באנטיביוטיקה.


לסיכום, גידול כלבים אינה רק חוויה מרתקת, אלא גם יכולה לתרום לא מעט לילדים בהיבט הרגשי והבריאותי. 

ילדים הגדלים בסביבת כלבים אינם חולים בתדירות גבוהה בהשוואה לילדים שאינם גדלים בסביבה של כלבים.

אז אם החלטתם להביא כלב הביתה אתם חייבים לקרוא את המאמר הבא : http://www.amos-shiboli.co.il/?doc=151363

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה